21/11: Themadag In je kracht komen als coördinator vrijwilligers.
In 2024 organiseren we opnieuw de Themadag In je kracht komen als coördinator vrijwilligers. Dit zijn de thema’s dit jaar: ‘Samenwerking tussen vrijwilligers en medewerkers verbeteren’ (ochtend) en ‘Time management en effectief je werkzaamheden organiseren’ (middag). De Themadag wordt gehouden op donderdag 30 mei 2024 Deze zit VOL, er wordt een 2e Themadag (zelfde programma) gehouden op 21 november a.s.
>> Direct inschrijven voor deze Themadag.
Themadag In je kracht komen als coördinator vrijwilligers.
Deze Themadag wordt speciaal georganiseerd voor vrijwilligerscoördinatoren en medewerkers die leidinggeven aan vrijwilligers in hun organisatie.
Programma Themadag 30 mei* 21 november:
09.30 Inloop
10:00 Aanvang ochtendthema: Samenwerking tussen vrijwilligers en medewerkers verbeteren.
De samenwerking tussen medewerkers en vrijwilligers kan goed gaan, maar dat is zeker niet vanzelfsprekend. We horen vaak dat hier wrijving ontstaat. Zeker in de zorg waarbij momenteel sprake is van personeelstekorten horen we dit geluid steeds vaker: de grens van wat vrijwilligers mogen en kunnen doen wordt steeds vaker overschreden. Maar het speelt niet alleen in de zorg: ook bij andere organisaties kan de samenwerking tussen medewerkers en vrijwilligers tot spanningen leiden.
Tijdens dit dagdeel leer je aan de hand van praktijkvoorbeelden:
- Hoe je de samenwerking tussen vrijwilligers en medewerkers kunt verbeteren.
- Op welke manieren medewerkers en vrijwilligers zelf kunnen zorgen dat de samenwerking goed verloopt.
- Hoe je in je organisatie blijvend een plezierig werkklimaat creëert voor vrijwilligers en de medewerkers.
12.30 Pauze met lunch.
13.15 Aanvang middagthema: Time management en effectief je werkzaamheden organiseren.
‘Oei, dit moet ik nog doen en dat moet ik nog doen en de week is alweer bijna voorbij.’ Grote kans dat je dit herkent. Je moet veel doen in relatief korte tijd. Want je hebt maar weinig uren voor je vrijwilligers, en waarschijnlijk heb je ook nog andere werkzaamheden die om aandacht vragen. Hoe krijg ik het allemaal georganiseerd zodat ik wel alles af krijg?
Tijdens dit dagdeel leer je aan de hand van praktijkvoorbeelden:
- Hoe je beter het overzicht bewaakt rond al je werkzaamheden.
- Welke manieren er zijn om alles wat gedaan moet worden goed in te plannen.
- Hoe je handig gebruik kunt maken van tools die er zijn om je werk aangenamer te maken… en te zorgen dat het sneller klaar is 😉
15.45 Samenvatting.
16.00 Einde.
* Tijden zijn richttijden.
Wat kun je verwachten:
De Thema’s ‘Samenwerking tussen vrijwilligers en medewerkers verbeteren’ en ‘Time management en effectief je werkzaamheden organiseren” worden behandeld aan de hand van een beetje theorie… maar vooral: veel praktijkvoorbeelden én situaties die door de deelnemers (en dus ook jou zelf) worden ingebracht op deze dag.
Vorig jaar zat de Themadag snel vol. Wil je meedoen, wacht dan niet te lang met inschrijven. Meteen inschrijven kan hier.
Locatie:
De Themadag wordt gehouden in hartje Utrecht, circa 10 minuten lopen vanaf Utrecht CS. Het precieze adres wordt nog bekend gemaakt.
Voor wie bedoeld?
De Themadag is bedoeld voor vrijwilligerscoördinatoren en medewerkers die leidinggeven aan vrijwilligers in hun organisatie. Je ontmoet op deze dag andere deelnemers die ook vrijwilligers coördineren, dus ideaal om te horen hoe anderen het doen, waar ze tegenaan lopen en… om te netwerken natuurlijk!
Resultaat:
Na deze Themadag sta je sterker in je schoenen als coördinator vrijwilligers. Je hebt geleerd hoe je de samenwerking tussen vrijwilligers en medewerkers kunt verbeteren. Ook ben je in staat om met gebruikmaking van praktische handvatten je werkzaamheden effectiever te organiseren, zodat je voortaan wel je planning en de deadlines haalt.
Inschrijven:
De kosten* voor deelname aan de Themadag bedragen € 285,= ex. BTW. Heb je eerder deelgenomen aan een (niet-gratis) cursus Vrijwilligerscoördinatie van Kenniscentrum of gebruikt je organisatie de vrijwilligerstool Fenna? Dan krijg je korting en betaal je € 235,= ex. BTW.
> Inschrijven kan hier.
Samengevat:
– Themadag: In je kracht komen als coördinator vrijwilligers.
– Donderdag 30 mei 2024 . Deze zit VOL, er wordt een 2e Themadag (zelfde programma) gehouden op 21 november a.s.
– Onderwerp 1: Samenwerking tussen vrijwilligers en medewerkers verbeteren.
– Onderwerp 2: time management en effectief je werkzaamheden organiseren..
– Carin van der Hor en Huub van Dommelen zijn de trainers.
– Aanvang 10.00 (inloop 09.30) – einde 16.00 uur.
– Utrecht binnenstad, 10 minuten lopen vanaf Utrecht CS.
– Adres: wordt nog nader bekend gemaakt.
– Deelnamekosten: € 285,= ex. BTW (heb je eerder meegedaan aan 1 van onze (niet-gratis) cursussen of gebruikt je organisatie de vrijwilligerstool Fenna? Dan krijg je korting en betaal je € 235,= ex. BTW).
Inschrijven*
*Op deze cursus zijn de Algemene voorwaarden cursussen en opleidingen van toepassing, welke op verzoek gratis worden toegezonden.
Heb je vragen hierover? Neem contact op met Huub van Dommelen via 040-7009 703 of huub.van.dommelen@vrijwilligersaanzet.nl.
Wil je op de hoogte blijven van nieuws, tips en evenementen rond het organiseren van vrijwilligerswerk?
Word dan gratis lid van onze Facebookgroep Vrijwilligerscoördinatie of schrijf je in voor onze gratis 2-wekelijkse nieuwsbrief.
– Themadag In je kracht komen als coördinator vrijwilligers –